Saturday, June 1, 2013

DUIT BARU MALAYSIA DAH BERJAYA DIPALSUKAN


Assalammualaikum. Salam Sejahtera. 
Semoga kalian sentiasa dalam keceriaan dan kerahmatan NYA

Dah lama tidak menulis entry. Semenjak memulakan kehidupan di Parkson ni. sememangnya masa sentiasa terisi dengan kerja-kerja retailing. Sampaikan nak dating sebulan sekali pun sesuah. Nasib la sapa yang jadi buah hati aku tu. Bawa-bawa la bersabar ye. huhuhu..

OK, Back to topic. korang semua aku rasa dah tentu familiar dengan duit-duit baru Malaysia kan. Tapi, sebaru mana pun mata wang kita. secanggih mana pun kehalusan pembuatan nya pasti tidak boleh lari dari penipuan pemalsuan. Dan semenjak aku berkerja di retailing ni banyak la yang aku dah jumpa. duit palsu atau pun kredit kad palsu.
ni salah satu dari kes duit palsu Ringgit Malaysia yang baru. Ok jom kita tgk satu persatu.


Kalau ditengok pada mata kasar kedua-dia nya nampak sama. Tapi hakikatnya tidak. Cuba teka mana satu palsu? jawapannya helaian yang belah kanan tu palsu (AD1266153). Cuma korang amati betul-betul.sekarang aku akan tunjuk perbezaannya






So, pada yang berkerja di bahagian retail khususnya berhati-hati la dalam melaksanakan tugasan. Kalau tak buta-buta kena ganti. 

Orite take care all..


1 comment:

Anonymous said...

camner nak wat duit palsu tu??

KOMEN PELAWAT

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...