Saturday, February 05, 2011

BANTUAN KECEMASAN BUAT MEREKA YG DEMAM

 Assalammualaikum dan selamat petang.. salam hujung minggu buat semua.. apa rancangan korang semua hari ni? nalin xde wat pe pun. duk umah jew. mama ajak ikut dia g umah orang kawin tadi pun nalin xnk pergi.. tah la.. tahap kemalasan hari ni tak terhingga.. hehehe..

Bila mama dh gerak g umah org kawin. nalin pe ag. Dgr azan, terus g solat Zuhur dan 'terbang' ke rumah sebelah.. rumah sape kat sebelah? mesti la rumah kekanda nalin. Pn Jasmila.. owner blog Emaschantique.. 
ala.. owner blog ni


nalin ke rumah dia. dgn harapan nak makan free la kan.. hehehe (xsenonohkan perangai) hahaha.. tapi masuk2 umah. sowang ngn baju sejuknye.. sowang ngn sokseknye(bunyi org selsema) yg kakak nalin tu lak dh terbaring sbb baru pas mkn ubat. ala ciannye dowang.. pastu aku pun bertanya
aku : "masak pe ngah?"
kakak : "xmasak pun. ko tolong la masakkan"
aku : " apa  yg ada?"
kakak: "ayam, ikan pari, ngan ikan tenggiri satu ekor"
adoiiii...  apa aku nk buat ek.. emmm
kakak:  "tp telur ada byk"

aku pun " pinjam laptop jab ngah"
hehehe.. gobek2 tenet. akhirnya tercetus la idea aku. nak tau apa aku masak?

tadaaaaaaaaaaaaaaaaa....



 telur bistik

 yang ni stok tuk makan malam lak

yang ni tuk makan tghari lak

haaa... yang dua gambar kat bawah ni lak, tuk stok makan tambah. yg dlm kuali tu kuahnye sebelum dtuangkan kat atas telur nanti


yang ni lak telur yang di "pukul" sebelum nak didadarkan sekali lagi kat dlm kuali. kenapa masak banyak2?? mesti la.. kat umah kitowang ni ada 10 mulut yang nk diisikan. mane cukup lau masak sikit2.. hehehe

No comments:

KOMEN PELAWAT

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...