Thursday, November 18, 2010

BUKTIKAN ALLAH TU WUJUD

by Ahmad Arifin

Kita berasa sedih pada hari ini diatas ramainya umat Islam yang murtad ramai yang diperdaya missionaris paderi kristian Ayah Pin Rasul Kahardan Ajaran2 sesat yg lain tidak sedikit yang jatuh rebah menggadaikan agamanya kerana tidak mampu memberikan hujah rasional serta argumen yang meyakinkan kerana ramai yg tidak memahami Islam mereka tak dapat nak buktikan bahawa Islam adalah agama yang paling benar Allah adalah satu2nya Tuhan bagi seluruh makhluk akhirnya,bila orang kafir datang berhujah dengan mereka,mereka tumbang

"Buktikan bahawa Allah tu wujud!"

tak boleh???


perkara seperti ini banyak terjadi sebab mereka ni hanya mengambil Islam kerana ibu bapa mereka Islam, lahir2 dah Islam, Islam keturunan, mak bapak plak tak nak ajar kat diorangmalah diorang sendiri pon tak tahu nak ajar kat anak2 diorang last2, serah 100% ustazah kat sekolah untuk ajar Ustazah pulak, bila ada student soal, tak boleh nak jawab! aduh!parah...

pelik bila kita dengar orang atheis, komunis, free thinker kataTuhan tak wujud!Alam ni terjadi dengan sendirinya!semua ni terjadi kerana kebetulan saja!apa semua ni???kita datang dari mana?mak bapak kita yang lahirkan kitamak bapak kita datang dari mana?datuk nenek kita datuk nenek moyang kita datang dari mana?Nabi Adamsebelum Nabi Adam?Big Bang

Big Bang terhasil dari letupan atom yg menghasilkan langit dan bumi, air, planet2, maka semuanya jadi dengan sendiri....siapa yang buat big bang?terjadi dengan sendiri......semuanya akan ber'evolusi'bagi orang atheismanusia setelah mati akan berevolusi jadi kuman2, bakteria tumbuh2an haiwan semuanya berevolusi makanya, tidak akan ada penamat!Tidak ada awal dan tidak ada akhir!Tiada Pencipta yang menciptakan!Tiada Hari Akhirat!Inilah pandangan dangkal orang atheispagan

pelik bin hairan bin ajaib

kalau macam tu, tiba2 boleh ada kerusi!tiba2 muncul kipas!secara kebetulan ada kereta!robot!kapal terbang!tak kan la semua ni terjadi dengan sendiri....

sebuah bangunan yang tinggi pasti ada engineer,arkitek serta buruh2 yg membuatnya....apabila kita melihat KLCC yang tinggi,kita kagum hebatnya otak2 orang yang membuat nyamakanya,adanya rumah2, robot2, membuktikan adanya penciptanya! inventornya! jadi,apabila kita melihat gunung-ganang,bukit-bukau,sungai2 yang mengalir, air terjun yg deras laut yg kebiru2an langit2 yang teguh tanpa ada tiang2 yang menyokong! tumbuh2an yang hijau! haiwan2 yang pelbagai manusia yang bermacam2 rupasemua ini memberi petunjuk bahawa pasti ada pencipta yang menciptakan semua inipastinya Dialah yang Maha MenciptakanMaha Berkuasa Maha Tinggi Maha Besar kerana tidak ada manusia yang mampu membuat semua perkara tersebut maka selayaknyalah kita mengagungkan Dia menyucikan Dia kerana kita sangatlah kerdil disisi-Nya

melihatkan kita sendiri membandingkan diri kita dengan rumah kitamem bandingkan diri kita dengan kawasan perumahan kita,dengan bandar kita dengan negeri kita dengan negara kita dengan benua asia dengan bumi dengan planet2 cakerawala bintang2 matahari bulan alangkah kerdilnya kita!!!alangkah luasnya alam ini!alangkah besarnya Tuhan!maka kenapa kita masih sombong???kenapa kita masih berasa bahawa kitalah yang paling besar??? sedangkan lalat yang kecil pun kita tak mampu nak buat! bukankah kita berasal dari air mani yang hina???Maka dimanakah ruang yang membolehkan untuk meninggikan diri ini???alangkah lemahnya manusia...

apabila kita melihat tapak kaki kucing diatas pasir melihatkan bentuk tapak tersebut kita pasti dapat mengagak kita akan berasa yakin bahawa ada seekor kucing yang melalui jalan tersebut walaupun kita tak nampak kucing itu!tapi kita tahu bahawa kucing itu ada!

apabila kita melihat siang dan malam yang berubah, berganti2bulan yang mengelilingi bumibumi yang mengelilingi matahariplanet2 yang berputar pada kedudukannya yang tetaptak pernah terlebihtak pernah terkurangsiang dan malam yang tetap 24 jam!tak lebih dan kurang walaupun sedetik!Subhanallah!!!

Tidakkah kita terfikir bahawa pasti ada pengatur yang mengatur semua ini!di sebalik semua ini, pasti ada pengatur yang Maha Besar yang mampu untuk menggerakkan segala planet2, bumi, bulan, matahari yang ada!bayangkan, sekiranya bumi tergelincir sedikit, berubah kedudukannya, mendekat dengan matahari, pasti akan terbakar seluruh yang ada dibumi ini, akan hilang segala hidupan yang ada, menjadi kering kontang andainya bumi menjauh sedikit sahaja dari matahari pastinya mati segala makhluk yang ada kerana teramat sejuknya

bagaimana bumi boleh tetap berada pada kedudukannya???bagaimana planet2 boleh tetap berjalan pada kedudukannya?bagaimana siang dan malam boleh tetap berganti tanpa terlebih sedikit pon???Pastinya bumi, bulan, matahari, serta planet2 tersebut patuh, tunduk, dan menyerah, pada Penciptanyapada Pembuatnyapada Pengaturnyayang satuitulah Tuhan

dan Tuhan itu tidak mungkin ada banyak seperti yang dikatakan oleh penganut agama Hindu Tuhan itu tidak mungkin ada 3 seperti yang diclaim oleh org kristian

kerana kalaulah Tuhan itu cuma ada dua pasti hancurlah alam ini kenapa?sedangkan raja2 dan presiden2 yang ada saja dah bergaduh dab berperang nak menunjukkan siapakah yang lebih kuat sehingga hancur bumi Afghanistan Iraq Palestin Bosnia Chechnya apakan lagi Tuhan yang Maha berkuasa pasti segala yang ada akan dihancurkan!Tuhan A nak satu hari 48 jam!Tuhan B nak 1 jam!Tuhan A nak Bumi pusing ikut arah jam Tuhan B nak bumi pusing lawan arah jam sudahnye?bertembung segala planet yang ada

dan tak mungkin juga sekiranya Tuhan ada anak Tuhan ada isteri kerana itu akan menunjukkan kelemahan Tuhan kenapa manusia perlukan mak bapak, adik beradik, anak2?kerana manusia tak boleh hidup seorang diri manusia tak mampu nak berdiri, hidup dengan dirinya sendiri manusia perlukan kasih sayang sebab apa?sebab manusia ni lemah!lemah-selemahnya!apakah Tuhan itu lemah?Tuhan pastinya Maha Kuat Maha Perkasa tidak ada cacat celanya andai saja Tuhan ada anak maka siapakah Mak Bapak Tuhan???Siapakah datuk nenek Tuhan?Moyang?dan ia tak akan habis sedangkan Tuhan tidak mempunyai permualaan mahupun pengakhiran Tuhan itu adanya abadi, azali!

semua hal ini sangat tak boleh diterima oleh akal kita yang waras dan pemikiran yang logik sekiranya dikatakan bahawa Tuhan tak wujud, Tuhan banyak, Tuhan ada anak hanya dengan menggunakan akal fikiran yang jernih dengan berfikir sejenak pasti kita akan menolak pemikiran2 yang pelik itu hanya mereka yang diselubungi hawa nafsu sahaja yang tidak mahu mengakui kebenaran itu!

buktikan kewujudan angin!nampak tak angin?taktapi angin ada tak?ada bergoyangnya pokok menunjukkan bukti adanya angin

buktikan adanya nyawa!tak boleh jugak...tapi nyawa ada tak?ada nyawa itu letaknya di mana?tak tahu tetapi nyawa itu, adanya pasti kerana apabila seseorang itu hidup, kita dapat memastikan bahawa dia mempunyai nyawa apabila dia mati, maka kita kata bahawa dia telah hilang nyawanyaTuhan itu dapat kita buktikan kewujudannya walaupun kita tak nampak keberadaannya! dengan melihat tanda2 kekuasaannya...Gunakanlah akal ini untuk memahami..Mata ini untuk melihat..Telinga ini untu mendengar..Janganlah kita menjatuhkan darjat kitake taraf binatang!

Alangkah mudahnya orang Arab Badwi membuktikan keberadaan Allah"dengan melihat adanya tahi unta saja dapat aku pastikan bahawa unta itu ada!"keberadaan alam ini adalah bukti adanya ALLAH!

Tuhan itu adalah Allah kerana ia diterangkan di dalam Al-Qur'an melalui utusan yang dihantar oleh Allah kepada manusia, iaitu Nabi Muhammad sawAllah tak perlu datang kepada kita untuk memberitahu bahawa dia ada, menunjukkan bentuk-Nya, tetapi Allah telah menghantar Rasul kepada kita untuk menyuruh kita menyembah-Nyaok?

No comments:

KOMEN PELAWAT

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...