Friday, April 08, 2011

BUAH APA NI???

ASSALAMUALAIKUM
Salam sejahtera. diharapkan sahabt2 dan pembaca sekalian sentiasa berada dlm keadaan sihat dan berbhagia di samping insan tersayang.
agak lama juga la nalin xupdate blog kan.
sgt2 bz la.. byk sgt keje
tapi nalin cuma juga utk mengupdate. 
ok.. entry kali ni nalin buat sbb nak tanya pada korang la..
hari tu nalin g sekolah anak sedara nalin kat cyberjaya. nalin anmpak ada stu pokok ni yg tengah berbuah. tapi buah dia cam pelik jew.. so, nalin snap la gambar buah nye..
korang penah tgk tak buah kat bawah ni

 buah ni sifat fizikalnya seperti buah yg dipotong dua..
putiknye warna hijau dan bertukar warna kuning bila dh masak.
batang pokok nye berduri.


ada tak sesape tau ni pokok apa.. nalin tanya gak pd org2 tua. tp dowang tak tau.. huhuhu


6 comments:

miloais said...

iols tak tau - buah apa kah itu!
tapi pelik lah bentuk dia...
leper cam tu

EZAN IDMA said...

peliknye, rasenye cm tak penah jumpe lagi

ayulunera said...

wah..unik nye nab.....boleh masuk mastika ni...boleh makan ke buah ni...

Lieynanilaz said...

peliklah bentuknya...ni pestime tengok..

Lieynanilaz said...

peliklah bentuknya...ni pestime tengok..

muhsin.aminudin said...

ntah2 tak leh makan.. mne jumpe

KOMEN PELAWAT

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...