Sunday, February 20, 2011

MASJID AL-KHALIDIAH : IMPIAN SITI DAN DATO' K TERLAKSANA

assalammualaikum dan salam sejahtera buat semua. nalin doakan kalian sentiasa diberkati, dimurahkan rezeki dan mendapat pelindungan dariNYA.


lately ni nalin xdpt update blog ni slalu. laptop nalin ada problem la.. hari tu balik keje. hujan lebat. balik umah, dia dh xmo on.. huhuhu.. sedihnye.. tapi kali ni nalin bukan nak cite mengenai nalin or laptop. tapi mengenai artis no 1 negara kita iaiti Datuk Siti Nurhaliza Tarudin bersama impiannya yg murni iaitu membina masjid. 
Alhamdulillah impian Dato' Siti akhirnya tercapai apabila Masjid Al-Khalidiah yang dibangunkan oleh Yayasan Nurjiwa telah siap sepenuhnya dan dirasmikan oleh Sultan Kedah, Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah. 

 walaupun byk mulut yg bercakap apabila masjid ni dibina. ramai yg memberi pujian, dan ramai juga memberi kritikan negatif. apa pun, siapa kita utk mempertikaikan keikhlasan dan kesalahan org. keje menghukum tu hanya lah kerja YANG MAHA KUASA. dia lebih mengetahui dari sekecil-kecil zarah hinggah la sebesar2 zarah. 

jangan la kita hanya tahu menunding kesalahan org lain. kalau kita seorang hamba yg baik, kita xkan memburukkan hamba Allah yg lain tetapi kita sentiasa mendoakan dan menutup aib sesorang hamba tu.. tepuk dada, tanya iman masing2. dimana kita disisiNYA. wallahhualam. 

apapun sekalung tahniah buat Dato' Siti kerana berjaya menambahkan masjid dibumi Malaysia ni. semoga penduduk distu mengimarahkan masjid tersebut. berikut ada beberapa gambar berkaitan nalin turut sertakan bersama post kali ni.


nota :
Yayasan Nurjiwa yang ditubuhkan pada 21 Ogos 2006 adalah satu badan kebajikan yang diilhamkan oleh pasangan suami isteri berkenaan.
Ia bertanggungjawab untuk membantu golongan yang memerlukan terutamanya anak-anak yatim dan juga mangsa bencana alam.
Yayasan itu turut berfungsi dalam pembangunan agama khasnya pembinaan serta baik pulih masjid dan surau terutamanya di kawasan kampung-kampung.

nalin doakan pasangan bahagia ini akan berkekalan bahagia dan tabah dlm menghadpi setiap ujian dlm kehidupan. amin
p/s:  1. alhamdulillah. byk pahala yg Allah berikan pd org yg mendirikan masjid ni. semoga Masjid  yg dibina akan menjadi 'bekalan' buat pasangan ini diakhirat nanti..
       2.sumber diperoleh dari Kosmo, ek-ele dan rotikaya

5 comments:

iftitah_ihsan said...

follow u :)

Nurdiyana Yaccob said...

alhamdulillah dh siap pun masjid ni...moga sentiasa penuh jemaahnya nnt...

kan cantik klu siti terus bertudung litup mcm tu...dh x nmpk jambul atau leher siti....

CLEO SECRET SCANDALZ said...

insyaallah.. moga suatu hari nanti Siti akan membuat penghijrahan terhadap personalitinya

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

manusia akhir zaman.. bermegah2 bile buat sesuatu kebajikan.. cam good2 lak ak ni kn :)

CLEO SECRET SCANDALZ said...

ada pro dan kontranye berbuat begitu..
so, nalin nak kate.. no komen.. hehehe

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

KOMEN PELAWAT

Daisypath Anniversary tickers ads
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...