Wednesday, June 23, 2010

hari ni aku g poli tu pendaftaran sem ni.. huhuhu, xlepas la nak carry semua subject sem ni. kn drop 1 sbb lau carry nanti over limit. sgt sedih.. xpe2.. nabilah usaha tangga kejayaan. what is past.. is past.. pandnag kedepan dan terus maju untuk gapai bintang kejayaan.

pendaftaran tu satu hal.. gabra kn jd mc terjun td satu hal lagi.. pergghh, xpenah2 aku kn dikezutkan begitu.. tp alhamdulillah semua nye berjalan ngn lancar. huhuhu.
anyway, selamat datang siswa dan siswi baru terutamanya yang dr jabatan perdagangan..
lepas dh wat2 keje kat jabatan, aku g la food court nk g jumpa basit. sbb aku xreti nak kunci bilik kat kelas atas tu.. tp tgk basit ngh bz, aku amik la peluang lepak2 smbil borak2 la jab kan. perrghh,tetibe basit dtg. "akak, nanti sy ada benda la nk ckp sikit".. "pe dia basit? cakap je la kat sini." then basit pun cite..

dh cite..cite.. ok fine. xpe la, biasa la manusia. akan ada sahaja y tak senang bile tgk manusia senang. jnji niat aku ikhlas utk membantu. sbb pada aku sbg satu pasukan why notkan saling membantu. tp nak wat mcmane kan, dua tiga kerat nye pasal.. fine la.

tp cume aku nak pesan, kita sebagai manusia ni bila ada org sudi utk membantu jgn sombong dan rs diri tu tinggi sgt utk ignorekan org tu begitu. jgn smpai bila kita perlukan bantuan tak ada org yang sudi utk membantu. fikirkan la.

walaupun aku tau manusia yang bersuara tu byk pergi kem2 dan kursus2.. tp kau pun bermula dr nothing sehingga kau jd 'sehebat' tu tp utk jd seorang ketua byk lg kau perlu belajar mengenai hidup dlm berorganisasi ni. xpe la. dia pun manusia biasa. no body perfect. belajar la dr kesilapan dan aku pun masih sedang dan akan terus belajar utk jd seorang manusia, sahabat dan insan.. klau aku ada salah dan silap tegur2 la. sbb aku bukan manusia sempurna tp aku akan cube utk menyempurnakan diri aku utk menjadi khalifah dimuka bumi Allah ni.

No comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

KOMEN PELAWAT

Daisypath Anniversary tickers ads
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...